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Ksheer Sagar in Delhi

Projects (e)

 

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Being a well-established and highly trusted brand, originally housed within the busy lanes of the ancient city of Varanasi, Ksheer Sagar wanted to mark its presence as a heady mix of cultural and culinary heritage for its first outlet in a metropolitan city like Delhi. This changing identity called for strategic planning and design to create a modern, innovative and futuristic yet sustainable fashion.

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Deeply rooted in heritage, the store is designed as an elegant indulgence into the old-world charm. A wide array of materials, colors and textures have been nimbly translated into a humble yet luxurious ambience. A Varanasi inspired analogous color palette and use of naturally sourced materials complement the products on display while also adding warmth and a homely comfort to the space. Ksheer Sagar truly celebrates the quirks of a luxurious international retail experience brought together in an Indian context to perfectly reflect the changing taste and face of a younger India.

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The store is a contemporary interpretation of the Varanasi’s rich architectural and spiritual heritage. Designed with the aim of recreating the sense of an experiential journey in and out of the inner sanctums of religious spaces, along with the joy of discovering hidden gems within the streets of Varanasi, the store is designed as a shop within a shop. There is a sleek floating display enclosure in colored glass and brass created within the store to create the same sense of discovery and passage.

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The traditional jaali motif has been reinterpreted into a clean geometric pattern for the chic metal ceiling panel, adding a nostalgic touch within a modern context. The patterned floor tiles, also a derivative of traditional Indian motifs, highlight the feature display area to create a strong visual harmony by bringing out a strong contrast amongst otherwise very solid and minimal surfaces. The avant-garde light fixtures in beaten brass along with the minimal brass display systems are throwback to the traditional vessels used in the ancient city of Varanasi.

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The walls in exposed brickwork along with rough cut wooden display and ceiling paneling create a unique, welcoming, somber ambience. The predominant color palette of red and white further add a simple, yet bold streak of warmth to the interiors. The red colour is an interpretation of religious paraphernalia like Kumkum (vermillion) used in the ancient temples of Varanasi, while the white helps tone down and balance the intensity of red. The focus on the linearity, spaciousness and the seamless transition of each material along with a perfectly controlled lighting spectrum create a mutedly lavish and graceful retail experience.

Project Name: Ksheer Sagar
Location: Delhi
Year of Completion: 2017
Area: 2070 sq. ft
Project Head: Aarushi Kalra
Team Members: Soni Rawat
Photographer: Vibhor Yadav
Display & Refrigeration: Climaire

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Bildquelle: Zehnder Group Deutschland GmbH, Lahr

Gebäudetechnik

Auf dem Handtuch-Grundstück positionierte Architektin Anja Engelshove das Gebäude an der hinteren Grundstücksgrenze im dicht bebauten Norden. So haben die Nutzer freien Blick in ihren Garten, in dem Logic Moon-Leuchten von Delta Light dezente Akzente setzen. Bildquelle: Arnd Haug für Delta Light

Beleuchtung

Das schwäbische Unternehmen LUX GLENDER hat ein „Licht-im-Handlauf-System“ entwickelt, dass die Brücke über den Walkegraben in Frankenberg (Eder) eindrucksvoll in Szene setzt. Bildquelle: lux-glender.com

Außenraum

Die von a+r Architekten geplante Neuapostolische Kirche Böblingen integriert sich mit ihrer charaktervollen Klinkerfassade harmonisch in das bauliche Umfeld und stellt Bezüge zu den umliegenden Gebäuden her. Foto: Marcus Ebener

Projekte (d)

Einladend und weitläufig ist das neue Arbeitsloft „M-Lab“ der Agentur Monsun Media in Bremen. Ein gutes akustisches Raumklima schaffen die dezent von der Decke abgehängten Rossoacoustic Pads der Nimbus Group. Foto: POPO Sitzmöbel und Stehschränke GmbH, Patrick Drescher

Innenausbau

Im Sinne der schützenswerten Architektur von Werner Kallmorgen übernahm Licht01 die vorhandenen Deckeneinbauringe soweit wie möglich. Die QR-CBCLampen wurden durch deckenbündig versenkbare LED-Multifunktionsstrahler mit Wechseloptiken und Wallwasher ersetzt. Bildquelle: Andreas Weiss

Projekte (d)

Das neu ausgebaute Dachgeschoss wird im Giebelbereich von geschickt unsichtbar montierten Underscore-Leuchten erhellt. Die Linearleuchten von iGuzzini betonen die Flächen und das Volumen des Giebels völlig schattenfrei und weiten den Raum nach oben auf. Bildquelle: David Franck, Stuttgart

Beleuchtung

Bildquelle: Mehmet & Kazim Akal und Kunstverein Friedrichshafen, Fotograf: Frank Kleinbach

Design Kunst

Bildquelle: Michael Tewes Photographie

Advertorials


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